Alla inlägg under december 2008

Av MissC ♥ - 8 december 2008 16:36

..Det är jag. ;)

Läste just horoskopet i City-tidningen..


Du älskar verkligen traditioner och nu njuter du av allt pyssel, men

låt inte dina känslor dra iväg med dig.

Låt din kärlek ge dig bra råd.


Hrm, ja jag gillar traditioner å pyssel..!

Senaste dagarna är väl tecken nog!!

Men vad vill dom ha sagt!? Det är inte ofta min kärlek ger mig råd i pysslandet.

Och om det händer så är det sällan han glänser.

Sorry darling men det är så.. Men det har hänt att jag lyssnat ;)

Hmm, det visar sig.


Av MissC ♥ - 8 december 2008 10:22

I samma tappning som de turkosa jag la in i början av bloggen.. Dessa är med rödglammiga snäckskals pärlor och annat.. (är självklart ett par)

Av MissC ♥ - 7 december 2008 23:48

Två av de kort jag fick gjorda idag..!

Av MissC ♥ - 7 december 2008 23:36

Det blev det verkligen idag! Vi började dagen med att baka kladdkaka.

Vilket William gärna ville diska upp efter.

William drog m pappa & K på bowling istället för å pyssla!!? ;)

De hade haft jätte kul där. Och William var en höjdare på att bowla!

Det blev glögg och kaffe å skummtomtar också. Visserligen var vi nog alla mest upptagan med att pyssla. Men lite av godsakerna fick vi i oss.

Moa (en glad tjej, dålig fotograf) & Maria fullt upptagna m pysslandet!!

My & Julia vid det andra pysselbordet.

Här är alla tjejerna samlade på en bild. Maria får representera de vuxna kvinnorna ,varken jag eller Jenny är med på bild!

Och så var Indra hos oss idag. Grannens härliga hund.

En helpysseldag blev det. Vi hade super mysigt!

Jag fick inte så många kort gjorda, men ett par blev det.

Av MissC ♥ - 7 december 2008 11:00

Turkosa snäckskals rektanglar länkade i varann. Med handmade berlock.

Av MissC ♥ - 6 december 2008 21:31

 

Ikväll så tog jag tag i byggsatsen som legat i lådan i en vecka..!

Byggsats till pepparkakshus.. Och det är det allra första jag någonsin gjort!!

När jag frågade barnen om de ville hjälpa till eller titta på, blev svaret -titta på. Och jag blev (pysseltokig som jag är), faktiskt lite glad..! :/ Då blev det ju mer pysslande till mig och jag kunde göra precis som jag ville!! :)

William hjälpte iaf till med att sätta på alla nonstop. Så den elogen ska han ha. ;)

Godiset räckte inte hela vägen..

Men jag är rätt nöjd ändå!

Av MissC ♥ - 6 december 2008 18:30

Jaa, det är inte så farligt som det låter..!! ;)

Jag är migränbakis!! Somnade igår vid 22.30 ont i huvudet hela natten och förmiddagen. Vi fick besök av Roland, Karina & barna. Vovven fick inte följa med denna gång. Det blev ett kort å intensivt möte. Men jag å Karina hann med lite pysselshoppning i en härlig affär Pyssel&ting  inte så långt härifrån!! Så nu har jag nog papper till imorgon så det räcker! :)

Och äntligen kunde jag gå in här å skriva lite..! Tänk att man kan fastna så..

Min sambo är nog lite av vad de kallar -bloggänkling-!

Av MissC ♥ - 5 december 2008 19:34

Migränen stod tillbaka lite av medicinen, såpass att jag kunde utföra mina ärenden..! Men den blev inte direkt effektiv och helt genomtänkt.. Hoppas jag köpte papper så det räcker till julkortspysslet med grannarna nu bara!! Annars får jag väl trolla med knäna! Vi ska pyssla på söndag & jag vill inte åka in till stan innan!!

Det blev en sväng på Panduro & Skapahobby (en helt underbar pysselbutik)


(lånade hit deras logga)


Nu ska jag ta det lungt..

Imorgon får vi besök av Connys kusin, fru, barn & hund.

Det blir kul! Var ett tag sedan nu.


Ha en skön fredagskväll!

KramiS


Presentation

Omröstning

Vilket stjärntecken är du?
 Stenbocken
 Vattumannen
 Fiskarna
 Väduren
 Oxen
 Tvillingarna
 Kräftan
 Lejonet
 Jungfrun
 Vågen
 Skorpionen
 Skytten

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards